Friday, January 20, 2012

Kimpal Kisar Larik.

Aku bernafas sempurna. Menghirup bahagia semester ini. Mungkin bagi aku ilmu elektrikal dan ilmu hisab yg keterlaluan semester-semester lalu menyumbatkan salur penafasan aku. Aku tak menyalahkan ilmu. Memang itu tanggungjawab aku. Aku redah dengan seribu semangat dalam jiwa. Cuba untuk jatuh cinta pada mereka.

Aku senyum sempurna. Senyum pada ilmu mekanikal yang mula menerjah semester ini. Mungkin ini peluang aku untuk molek kan semula kedudukan pointer yang mana menjadi kayu ukur pada setiap mahasiswa. Tidak lupa juga menggembirakan bonda dan nenda. Ilmu mekanikal memang bidang aku sejak dari bangku sekolah. Maklum lah aku sekolah teknik jurusan mekanikal pula tu. Mana tak melompat aku bila dapat kembali semula.

Misteri pengimpal bersiri. KAH KAH KAH
Struktur mesin, worksyop mekanikal dan autocad antara yang tersenarai untuk semester ini. Ilmu elektrikal tadi tidak hilang begitu saja masih ada lagi sambungan nya kali ini. Malah tampil lebih ekstrim dari versi terdahulu. Namun seribu semangat tak mudah luntur. Gagah aku teruskan langkah.

Yang aku nak ceritakan kali ini adalah pengalaman aku di worksyop mekanikal. Worksyop ini secara teknikal nya tebahagi kepada tiga. Milling. Welding. Lathing. Pengalaman baru aku cuma pada worksyop Lathing sebab masa dekat sekolah dulu mesin ini tak tersedia. Welding dan milling dah ada pengalaman. Jadi nya aku semacam ghairah yg teramat bila worksyop lathing. Memandangkan pada jam credit yg kecil, kelas aku hanya diberi peluang sekali sahaja untuk menyempurna kan projek pada setiap worksyop. Kerjasama sangat ditagih ketika ini. Lelaki-lelaki gagah menggunakan kesempatan ini untuk ketengah kan bakat HERO semulajadi mereka kepada wanita-wanita cantik yang bilangan nya tak seberapa itu. Aku turut tak ketinggalan berlagak seperti aku lah lelaki gagah seperti dalam filem-filem hindustan yg mereka dambakan. Terima kasih Tuhan. Ketiga worksyop sudah selesai. Aku harap kan yang terbaik.

*pause
Dan apa yang mengirangkan hati aku adalah worksyop mekanikal tak perlu menduduki peperiksaan akhir.hewhewhew seronoknya !
*unpause





No comments:

Post a Comment