Wednesday, December 28, 2011

KertasTerbang #3 Festival Makanan 1 Malaysia UTM KL

Festival Makanan 1 Malaysia UTM KL
EVENT YG SUDAH LAMA BERLALU.

Tajuk : FESTIMA
Tukang anjur : JKM KSJ UTM KL
Bila : 16, 17 September 2011 (cerita lama)
Dekat mana : Kediaman Siswa Jaya UTM KL



KertasTerbang kali ini dibawah naungan aku.

Terus-menerus bersama KertasTerbang yang seterusnya.
Usah biarkan hidup anda diselebungi kapal terbang kertas !

Terimakasehdaonkeladi. :)


Sunday, December 18, 2011

Survivalis.

Krisis kewangan.
Kesulitan ini sememang tak akan berpisah dengan golongan seperti aku.Golongan mahasiswa.Macam aur dengan tebing.
Cuma yang membezakan diantaranya adalah jalan cerita itu sndiri.Cerita streotaip yg menjadi tunjang krisis ini adalah sikap boros tuan punya badan itu sendiri.Kurang ilmu mengurus wang barangkali.
Anak muda macam aku, menumpang hidup di kota metropolitan, pesat bangun nya dengan konkrit,ragam manusia, motokar dan tidak ketinggalan sajian hiburan nya, menjadi satu tindakan yg ekstrem untuk aku.
Not-not ringgit seakan tertampal dimana-mana di kota ini.Mata-mata rakyat disini buta kerana wang.Bahkan mahu ke tandas dikerahkan juga aku mengeluarkan kepingan syiling itu.




Wang Daun Pisang.Seribu cerita setiap keping nya.


Semua perlukan WANG ! Wang dengan aku  memang tak punya hubungan yg intim sejak azali lagi.
Ini dapat aku rasa sejak akhir-akhir ini.Semester baru bermula, bantuan biasiswa yg aku harap tak kunjung tiba.Buntu aku ingin membutuhkan kehendak nafsu muda aku ini.Aku memang sedikit boros.Aku mengaku.Tapi aku tetap ukur baju pada susuk sendiri.Parah Disember ! Mungkin lebih sadis, Disember berdarah.

Ahhhhh !

Sebagai seoarang mahasiswa yg survival aku tak mudah tunduk.Dari kecil sudah diasuh berdikari.
Tulang empat kerat masih penuh zat-zat nya.Masih tegap.
Kerja. ya !
Ada kerja, ada duit. Kawan-kawan cakap.

Terima kasih tuhan.
Not-not ringgit tadi tidak lesap terus dari kantung wang aku.Tersusun rapi mereka didalam sana menerima penghormatan dari aku.Bertapa aku menghargai mereka.
Kerja separuh masa itu menunjuk keberhasilan.
Tapi aku tetap tekad,kerja tak sekali mengganggu proses menuntut ilmu yg utama itu.

Pesan nenda penuh kasih masih hangat dalam jiwa muda ini !

Friday, December 2, 2011

Pesanan !

Satu plot kehidupan terlakar 1 Disember kali ini. Plot yg penuh hitam. Sebagai watak, dengan penuh rela aku lihat mereka tempuh. Insan penting dalam kisah mereka pulang menghadap Tuhan pencipta sekelian alam. Usia yg begitu muda, aku rasa mereka tak berhak menerima ujian sebegini rupa. Bergenang air mata memikirkan mereka. Kalau aku ditempat mereka pasti gugur tembok air mata ini. Status yatim amat pahit buat mereka.

Tapi, Tuhan maha adil. Yg pasti ada hikmah di setiap kejadian. Hanya masa yg menentukan untuk mereka. Apa terjadi, plot kehidupan mesti diteruskan. Hati yg luka itu akan mereka balut dengan kain tabah. Meraka harus tabah terus meredah terowong masa ini.

Mohd Syamir Adly,
Muhammad Nur Faiq,
Nur Yusra Zafeerah,

Ingat. Kita punya permulaan cerita kehidupan yg hampir sama.
Dari kecil kita kurang kasih nya seorang ayahanda. Dan sekarang adly faiq yaya dah hilang kasih itu. Namun kita dilimpahkan selautan kasih bonda dan nenda.

Mungkin cerita kita bermula sedikit sadis. Tapi bukan itu yg menentukan siapa kita hari esok. Cerita seterus nya yg paling utama. Siapa yg kita pilih untuk melengkapkan cerita kita ini.
Pilihan kita mesti tepat. Jangan biarkan cerita sadis terus menghitamkan plot kehidupan kita. Bina bahagia dalam cerita kita.

Ingat adik adik !
Bina bahagia dalam cerita kita.
Bahagia yg abadi bukan sementara.

"Adly Faiq Yaya belajar rajin-rajin.
jgn sia-siakan masa depan.
bila dah pandai boleh dapat kerja baik.
contoh yg buruk jgn diikut.
orang nak buat jahat biar kan kita jgn ikut."

mungkin abang xpernah nasihat sebaik ini di rumah,
tapi percaya lah ini lah maksud tersirat di sebalik semua itu.


Al-fatihah buat Arwah Ariff bin Jaafar.
Moga roh nya dicucuri rahmah Tuhan sekelian alam.

Tuesday, November 1, 2011

Menyambut hari aku jatuh ke Bumi.

Hari terakhir chapter 18 hidup aku mungkin seperti hari-hari sebelum.Jam 12 tersedar dari lamunan mimpi yg asyik dan terus menerjah kamar mandi.Jam 2 waktu yg ideal untuk aku memenuhi kehendak nafsu makan yg kian membuak.jam 4 aku akn mula menabur khidmat, memerah keringat di kedai Mee Bandung Man Jawa.Jam 1 pagi tiba di rumah dan begitulah kitaran kebanyakkan hari-hari aku untuk cuti semester kali ini. 


Mungkin kadang-kadang keajaiban berlaku memberi ruang untuk aku meluncur papan selaju.Itulah yang membahagiakan.




Besok chapter baru.Watak masih yang sama cuma diupgradekan untuk lebih kuasa.Lebih matang untuk membawa perwatakan ciptaan Tuhan ini.


Jadi tanpa membuang masa, aku dengan segala hormat dan penuh takzim nya mewakili diri aku mengucap SELAMAT ULANG TAHUN kepada aku !


*pause


bialah aku menjadi orang pertama mengucapkan nya kepada aku.


*unpause


Buatan tangan penuh kasih.







Friday, October 21, 2011

Tamat Semester

Catalyst buat aku.


Belum ada sijil. Belum berkesempatan menyarung jubah kebanggaan golongan mahasiswa. Yang pasti aku masih belum tamat menuntut disini, UTM KL. Baru sahaja selesai semester ketiga. 


Ya ! semester ketiga tahun kedua. Cepat masa berputar. Sikit tidak memberi ruang aku berangan-angan. Tak apalah, yang utama nya aku jauh dari bandar itu, kesesakan itu, kehidupan yg berlumba-lumba itu. Cuti.


Penat berusaha sepanjang semester.

*pause
mungkin
*unpause



Yang aku tunggu ini hasil nya. Kebarangkalian aku gagal memang amat tipis, malahan jika mampu dilihat ianya samar-samar sebab aku hadir kebanyakkan kuliah, ujian mahupun kuiz. Cukup untuk aku tidak gagal.


DL. Itu yang aku perjuangkan. Strategi baru sudah lama aku rencana. Peluru-peluru sudah lama tersedia dalam senapang itu dan pasti, sekarang perang sudah tamat seperti kata Malique.


Tawakal kepada Tuhan. Strategi terakhir yang harus aku teruskan sekarang. Moga Dia dengar ucapan aku kepada Nya hari-hari.


Sekarang masa menyedut nikmat cuti itu sedalamnya. Sebulan, walau bukan waktu yang lama tapi sudah cukup buat aku jauh dari kehidupan kampus yang sibuk. Aku mahu bermanja bersama keluarga. Mahu mencari wang. Mahu meluncur sepuasnya.

Tuesday, September 27, 2011

Jalan Haji Taib







Jalan, 
jalan harus ke depan
jangan kau berpatah separuh,
jalan jangan didongakkan,
jalan berlindungkan akal 
jangan kau gunapakai nafsu serakah,
jalan biar bersama
sadis jika berseorangan.


Tiba di persimpangan
pilih selekoh yang lurus
luas,
jalan biar terus sampai ke puncak
pasti ada penamat buat kau,
pasti ada bahagia di hujung garisan.



*pause


jgn jalan ke lorong haji taib sudah.haha


*unpause

Saturday, August 20, 2011

KertasTerbang #2 Buffet Ramadhan Restoran Rakyat.

Restoran Rakyat Rahang Seremban.

Promosi untuk restoran membe aku.Sempena bulan Ramadhan yg mulia ini, kalau kau ada masalah nak cari tempat berbuka yg bombastik mahupun fantastik jadi kau dah berada di landasan yg betul. Dan ini akan bertambah menarik lagi kalau kau berada di sekitar Seremban. Jadi jangan kau tunggu kan lagi. Cepat belek dan robek KertasTerbang ni.


Tajuk : Buffet Ramadhan Restoran Rakyat
Dekat mana : Wisma PBNS Rahang
Info : Hubungi nombor telefon di atas.Atau singgah ke FB Fadly Aslam.


Terus-menerus bersama KertasTerbang yang seterusnya.
Usah biarkan hidup anda diselebungi kapal terbang kertas !

Terimakasehdaonkeladi. :)

Tuesday, August 16, 2011

KertasTerbang #1 Bestline skate contest.

UTM Skate Scene by Camil Design

KertasTerbang seperti yang tertera diatas merupakan ruangan maya ciptaan aku.Bukan bertujuan untuk bermain kapal terbang kertas mahupun mencampakkan surat2 layang kau apetah lagi untuk kau bermain layang-layang.
KertasTerbang terhasil untuk aku pamerkan flyers pilihan hati mahupun hak cipta sendiri.Tiada batasan genre untuk ruangan ini.Dari skate comp, pertandingan memasak hinggalah ke pakej berbuka.Semua akan di update jika mennyentuh hati aku.haha

Untuk edisi yg pertama.

Tajuk : Bestline Skate Contest
Tukang anjur : UTM Skate Scene
Bila : 18 September 2011
Dekat mana : Kediaman Siswa Jaya UTM KL
Info : Click link pengajur di atas.

KertasTerbang kali ini dibawah naungan aku.

Terus-menerus bersama KertasTerbang yang seterusnya.
Usah biarkan hidup anda diselebungi kapal terbang kertas !

Terimakasehdaonkeladi. :)



Wednesday, August 10, 2011

Ramadhan 2011

Ceritera kali ini membawa kau ke alam Ramadhan.


Dah 10 Ramadhan.Tercari-cari ruang betulkan diri.Ramadhan kali ini kelihatan banyak dicurahkan pengajaran.


aku belajar.


terima kasih tuhan !
20 malam.Pasti ada lagi yg tersembunyi buat aku.
Ghairah aku nantikan.


Cukup 10.Harapnya tuhan terima segala amalan.
tapi aku memang tipikal.


*pause


solat 5 waktu pn kantoi


*unpause


Apa boleh buat?aku lalai.aku alpa.
Sempurna sememangnya xwujud pada manusia biasa.
*bukan itu alasan nya syamil ! bukan itu sebabnya kau leka hendak tunduk pada tuhan !


Dongak ke angkasa.Lihat bintang.Lihat bulan (jika ada)
Kosongkan minda.Muhasabahkan diri kau.


p/s : jgn buat time tengahhari.nanti silau mata kau aku xtanggung.haha




Sini aku nak kongsi beberapa dari ribuan hadis Ramadhan.



Barangsiapa berbuka puasa sehari tanpa rukshah (alasan yang dibenarkan) atau sakit, maka tidak akan dapat ditebus (dosanya) dengan berpuasa seumur hidup meskipun dia melakukannya. (HR. Bukhari dan Muslim)




Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:”Semua amalan anak Adam digandakan kebaikannya sepuluh kali ganda serupa dengannya hingga tujuh ratus kali ganda, Allah Azza Wajalla berkata:” Melainkan puasa, kerana ia untuk-Ku dan Aku sendiri yang membalasnya, mereka meninggalkan syahwat dan makanannya kerana-Ku.” Bagi orang yang berpuasa akan mendapat dua kegembiraan; kegembiraan semasa berbuka dan kegembiraan semasa menemui Tuhannya, dan bau busuk (dari mulut orang yang berpuasa) kerana berpuasa lebih wangi di sisi Allah daripada bau Musk.”

Riwayat Bukhari dan Muslim






Moga lengkap puasa aku dan engkau kali ini.
Hias juga dgn amalan sunat nya.


Bismillah , Sahaja aku puasa bulan Ramadhan kerana Allah.

Ahlan wasahlan ya Ramadhan.
Masih belum terlambatkah? 

*pause

Lambat lah!dah sepuluh hari puasa.

*unpause

Terimakasehdaonkeladi. :)






Saturday, May 28, 2011

Himpunan Sejuta Belia di Putrajaya 2011

27 - 29 Mei 2011
 Ceritera kali ini, berkisar Himpunan Sejuta Belia di Putrajaya.
Gah bunyi nya?Adakah sekadar indah khabar dari rupa?
Untuk kepastian itu, aku dan dua orang rakan telah memutuskan untuk meninjau keadaan disana.
Pengembaraan ke Putrajaya dari Seremban yang sepatutnya bermula pada pukul9 pagi tertunda sehingga pukul2 ptg angkara musibah yang tidak dapat dielakkan.
Namun itu tidak membantutkan rancangan kami.
Berbekalkan motosikal berkuasa kuda (haha) kami menyusuri highway PLUS menuju ke Putrajaya.


Kami ialah Powerpuff Boys :)


Ternyata himpunan ini indah khabar dan indah juga rupanya.Golongan belia bakal hulubalang pemerintah kerajaan kelihatan disana sini menjayakan himpunan ini.
Dari futsal, cubprix, sukarelawan, bungee jumping, battle of the band, cheerleading, ragbi, hinggalah ke ciptaan inovasi semua terhidang di bawah satu bumbung Putrajaya.Tidak ketinggalan konvoi2 dari kereta mewah, motosikal 500 kuasa kuda hingga lah ke basikal,
Meriah !
Perkataan yang boleh dilihat dimana anda berada di Putrajaya pada ketika itu.
Aku sempat mengambil beberapa keping gamabr sebagai kenang kenangan.






Bendera.

Fly troopers turut memeriahkan.

di hadapan Istana Kehakiman.

 
Sasuke Malaysia.





Pameran Tentenra Darat.
Antar booth yang ada.

Kebanggaan Putrajaya Palace Of Justice :)
Perhatikan langit di belakang :)



Hampir seharian kami menjelajah Putrajaya.Pelbagai karnival dan pameran tersaji.
Penat cuci mata.
Penat jalan kaki.
Penat berfoya-foya,
Penat segala,
Tibalah masa untuk membawa diri pulang ke tanah air :)

Sekian
Terimakasehdaonkeladi :)

P/s : Double click untuk tumbesaran gambar.

Motosikal berkusa kuda :)

Thursday, May 26, 2011

Ada apa 24 Mei?

Ceritera kali ini berkisar tentang tarikh keramat 24 Mei.Mungkin bagi kalian2 diluar sana tarikh tersebut nampak biasa dan xmemberikan ape-ape makna dalam kehidupan seharian kalian.Namun bagi aku, tanggal 24 Mei setiap tahun adalah yang dinantikan.Seribu memori indah berlegar di ruangan minda ku.Yang pahit telah aku bungkuskan dan aku campakkan jauh ke angkasa lepas, moga sampai ke Utarid agar hangus terbakar bersama gas-gas disana.Aku di Bumi hanya tersenyum sendirian memerhatikannya.Detik pertama bermula di sebuah dewan yang lebih dikenali sebagai dewan kuliah.Disitu aku hanya sendirian melihat gelagat kawan-kawan mengawal majlis agar berjalan seperti yang dirancang.Tiada disangka dalam pemerhatian rupanya aku diperhatikan.

24mei.


 Masa berputar pantas dan tanpa aku sedari diri ini telah meninggalkan satu zaman di mana kita semua pasti akan kenangkan, zaman sekolah.Sekolah Menengah Teknik Tuanku Jaafar tersimpan seribu memori silam.Disini bermula segalanya, disini aku mendalaminya, disini aku memahaminya, disini persepsiku berubah, disini aku mengenali dunia yang pancaroba.Seribu coretan indah tercipta pabila bersama.

Sebuah sekolah di Terengganu.(terlupa)

Kelab Badminton TTJ.Aku selaku pengerusi dan dia naib pengerusi.
Tidak disangka pertemuan yang singkat itu berjaya mencipta satu empayar kisah romantis.Perbualan antara mata ke mata, jatuh ke hati.Dek kerana keindahan wajah dan kehalusan layanan, memukau aku.Terkadang aku tersenyum sendirian terkenang kerenah kebudakkan dan telatah nya.

Namun,

Terdetik di benak aku,
persoalan yg kerap berlegar,

layak kah aku memilikinya?
layak kah aku mengempunyakannya?

andai layak?
satu pinta aku,
kepada yang maha Esa,

 pelihara lah hubungan ini,
jauhkan nya dari dinoda,
aku hanya kudrat tak berjasad terkadang alpa dengan godaan,

sesungguh nya kasih sayang aku tercipta baginya.

   
1 Jun 2008.

motif?


Dinner terakhir di TTJ.

2011


Wednesday, April 13, 2011

ProjekSifarGraviti by CLC

ProjekSifarGraviti | CLC side project
Nantikan anjakan paradigma dari CLC dengan ProjekSifarGraviti ( PSG ).Akan melanda Seremban Julai 2011.Sebarkan propaganda PSG kepada semua.Rasakan adrenalinnya.Serba pantas dan ekstrem.


Panglima-panglima CLC !
Ayuh bingkas kita bangun,
Ayuh bingkas kita lakukan transformasi penuh aksi ini,
Kita senyapkan mulut-mulut durjana,
Kita buktikan taat setia bersama,
Kita lupakan sakit segan dan penat,
Nanti dipuncak pasti terubat !


Hidup dan mati dusun nyior ! :)




Saturday, March 12, 2011

Filem Epik Terhebat, Hikayat Merong Mahawangsa.

Hikayat Merong Mahawangsa Official Poster.





Sampai masa tibanya waktu,
Redup hati kau berdua,
Bila dua jasad bersatu,
Hidup dan mati bersama.



Ceritera kali ini berkisar tentang Filem Epik terhebat abad ini yakni Hikayat Merong Mahawangsa (HMM).Tanggal 10 Mac 2011 tarikh keramat dimana tayangan umum HMM serentak di 62 buah pawagam di seluruh Malaysia termasuk dua di Brunei.Dan dikhabarkan HMM akan ditayangkan di 72 buah negara.Hampir 3 purnama hamba nantikan filem ini dipertontonkan kepada sekelian rakyat dan kemudian nya termakbul pada tanggal 11  Mac 2011, sehari sesudah filem ini ditayangkan.Malam yang dihiasi langit yang suram dek kerana hujan tanpa kerdipan bintang hamba dan teman seperjuangan Laksamana Amir, Matwangsa Ghaib, Putera dari Tanah Jawa Putera Alipan, Putera dari seberang prai Putera Imrang, dan juga jagoan mencucuk ProSafwan memulakan langkah maka hilanglah kami dari KSJ tepat jam 1045 menaiki kereta kuda kepunyaannya Matwangsa Ghaib menuju ke tanah yg dinamakan wangsawalk di bawa naungannya raja wangsamaju.

Antara watak yg terbabit semasa permulaan filem.
Setelah hampir dua jam hamba dan teman2 menonton HMM kami dapat menyimpulkan disini bahawa dengan ini filem HMM ini seharusnya diberikan pujian yg tertinggi sekali dari sekalian rakyat yg menontonnya.Maka HMM dengan ini telah menaikkan martabat filem Melayu pada suatu tahap yg lebih tinggi.Maka itu jika dimana diantara sekelian anda yg masih belum menontonnya haruslah menonton nya dengan segera sebagai tanda sokongan kita terhadap filem sejarah Melayu.Gempak gempita jelas terasa apabila sekelian kita berada didalam panggong tersebut menontonnya.

Pak Kesum dan Embok.
Watak Embok disini berjaya menarik perhatian hamba kerana kecomelan Ummi Nazeera jelas kelihatan disini menambahkan lagi perisa pada HMM.Menurut laman sosial facebook HMM filem ini berjaya mengutip rm500k hasil daripada jualan tiket di seluruh negara sekaligus menjadikan filem yg mengutip bayaran tertinggi sekali pada hari pertama tayangannya.Sekalungan tahniah hamba utuskan kepada KRU Studios atas kejayaan mmengutip setengah juta pada hari pertama tayangan.

Puteri Empayar China.
Puteri Meng Li-Hua berjaya muncul sebagai watak kegemaran hamba kerana kejelitaannya yg amat terkelihatan disini.

Kemawas anak didiknya Taji.

Kemawas adalah orang kanannya taji ketua lanun Geruda.Bersifat sangat antagonis dan sangat gersang orangnya.Di kepalanya hanya inginkan wanita sahaja.Hamba sangat tertarik salah satu ungkapan si mawas ini,

Kalau empangan sudah dibuka,
mana bisa tahan airnya,
  
Sambil si mawas ini cuba merogol si Puteri yg jelita itu.


KRU
Sekali lagi tahniah diutuskan kepada tiga anak muda ini dengan idea yg bernas menghasilkan HMM. :)

sekian,
Terimekasehdaonkladi.




Sunday, February 20, 2011

Malam malam yang gemilang.


Arai :)
 
Ceritera bermula pada Khamis malam, 17 Februari 2010.Malam yang tipikal seperti malam-malam sebelum.Jam ditangan menunjukkan pukul 11.15 tatkala tu aku sedar yang perut ini belum diisi lagi.Pergi class fitbeat sampai lupe nak makan.Lepas order nasi goreng ayam kat cafe tibe2 telefon bimbit berdering irama monofonik yang mengasyik kan jiwa dan raga memenuhi ruang udara cafe.Tertera di skrin Utm.mus.Beliau ajak keluar malam neh pusing2 putrajaya katanya, ramai yang turut serta tambahnya lagi.Berat rase hati ini untuk katakan tidak tetapi badan aku terasa bagai dihempap oleh semesta alam yang fana ini dek kerana keletihan yang diluar batasan pemikiran.Boleh main sk8 sekali Mus cube mngumpan aku.Ternyata umpanan nya menjadi,dengan penuh keghairahannya aku bersiap sambil meroger Syukri Harish untuk turut serta untuk sk8 jam malam jumaat yang indah nian ni.Tepat jam 12 kami memulakan langkah meredah bayu malam yang disinari cahaya rembulan ke Putrajaya.
 
Perhatikan 125 merah disana.Masih dalam pantang ya.Dara lagi :)


Ingin ditegaskan disini sekeras-kerasnya bahawa dengan ini sesungguhnya kami bukan MAT REMPIT ! haha


Wednesday, February 9, 2011

Zaman kegemilangan atau kejahilan?

CLC Official Logo.
  Ceritera kali ini membawa anda menyelami dunia silam kami suatu ketika dahulu.Kehidupan ini meninggalkan 1001 kesan yang mendalam kepada kami semua sekaligus mengubah corak dan cara kami melakon watak diri kami di dunia ini.CLC disini membawa maksud CRAZEE LEGZ COMMUNITY.Terjadinya adalah hasil daripada cetusan idea dua orang anak muda yang ingin mencari kepuasan dan kelainan dalam mempamerkan ekspresi diri mereka yang dipenuhi dengan perasaan yang membara bak api yang menyala untuk disampaikan kepada masyarakat sekitar.Pertubuhan ini bergerak secara sendirinya pada penhujung tahun 2007 dengan dipimpin oleh dua anak mude ini dan tidak mendapat sebarang pertambahan ahli.Namun usaha yang berterusan di balai raya sebelah surau membuahkan hasil.Ahli-ahli baru berjaya diserap masuk mengukuhkan lagi kekuatan pertubuhan bukan kerajaan ini bagi mencipta nama di persada dunia tarian di Seremban Negeri Sembilan pada ketika itu.Berbekalkan radio yang dibeli hasil perkongsian duit bersama kami mula mengorak langkah memperbaiki pergerakan, memperkemas rentak, untuk memenuhi kepuasan kami.Shuffle mule mendapat perhatian golongan muda di sini, dan scene manjadi semakin meriah semakin liar dan semakin rancak dengan kemunculan pertubuhan2 lain.CLC juga muncul antara pertubuhan yang terawal diperkenalkan di Seremban dan antara yang terawal mendominasi petandingan yang dianjurkan di sini.






Panglima terawal CLC.
Kami juara dan kami membiak :)
Golongan atasan.
Beberapa koleksi baju T telah dikeluarkan bagi mempromosikan perutubuhan kami dan juga untuk penyokong kami.Kami pernah dilamar oleh RTM untuk mempamer bakat yang terpadam bagi menjayakan salah satu acara anjuran RTM.Tidak ketinggalan juga kami juga berjaya memikat hati pihak pengurusan acara TM untuk persembahan di beberapa tempat dan hasilnya sangat mmeberangsangkan minda dan jiwa.Pernah juga menyertai pertadingan di Putrajaya dan berkat usaha kami berjaya melayakkan diri ke pusingan kedua(top10) dimana peserta-pesertanya hadir dari seluruh pelusuk tanah air yang lebih kurang 40++ pertubuhan yang mencuba nasib disana.Cube melihat tarian(shuffle) ini di perspektif yang berbeza namun kekeringan idea mungkin membuatkan prestasi agak sedikit merudum namun tetap berada di atas garis normal dan boleh dibanggekan.Konflik dan persengketaan antara pertubuhan banyak terjadi dan menyebabkan scene di Seremban agak tegang dan renggang seketika akibat dari tindakan yang diluar kawalan dan beberapa salah paham yang berlaku.Namun perkara-perkara tersebut tidak sedikit pn menjejaskan kami bagi menghasilkan karya2 untuk dipertontonkan kepada semua.

Baju T Edisi Pertama.
Tinggal Kenangan.

Tugu Rasmi CLC  :)




Bagi merancakkan lagi seni ini kami telah berkejasama dengan KRT Taman Dusun Nyior menganjurkan satu pertandingan shuffle tertutup peringkat taman bagi mencungkil bakat2 mude untuk diketengahkan.Hasil daripada penyertaan yg memberangsangkan itu kami telah menubuhkan satu kumpulan dibawah naungan kami iaitu Crazee Shuffle Kidz (CSK).Pencapaian terbaik CSK adalah menduduki tempat ketiga dalam salah satu pertadingan yg mereka sertai.Pencapaian yg mengghairahkan bagi anak2 kecil ini(bawah 12tahun).Kemuncak kejayaan pertubuhan ini adalah apabila kami berjaya menganjurkan satu event berempena dengan satu tahun pertubuhan ini.Acara gilang gemilang itu diadakan di gelanggang badminton tertutup di komples sukan Paroi.Ramai penggiat seni shuffle hadir memberi sokongan kepada acara ini.Tiket dijual hanya pada harga rm10.Terimakseh kepada yang hadir.
  
Ulang tahun pertama.
Setelah hampir dua tahun menceburkan diri dalam dunia tarian ini kami menyepi dan mendiam.Sepi kami bermeditasi dan diam kami diam ubi berisi.Kami kembali semula pada awal tahun 2011 dengan menjaya satu persembahan untuk Cosmopoint Anual Dinner.Satu comeback daripada kami walaupun tidak menyengat seperti dahulu lagi tapi kami puas hati dan kami mahukan nya lagi.

Due anak mude.
Kisah dikongsi,
sekadar untuk diingati,
oleh kami sang perwira CLC,
Dijadikan memori,
dan dingat sampai mati,
Persoalan kepada sang perwira kami,
Kegemilangan atau kejahilan?
Tepuk dada tanya selera :)
Kepada yang membaca terimakasehdaonkladi. 

P/S : untuk resolusi gambar yg lebih besar double click pada gambar :)
gambar2 diambil dari ARKIB CLC.





Tuesday, February 1, 2011

Manifestaso Ke Ulu Yam.


Peserta Rombongan :)

Ceritera bermula di pagi 23 Januari 2011.Dalam kertas cadangan nak gerak pukul9 supaya boleh sampai awal.haha Tapi guard KEDIAMAN SISWA JAYA buat roadblock.Mereka tutup semua pintu pagar.Maka terkurung lah kami dalam ksj tuh dengan dipenuhi dengan perasaan menyirap yang amat sangat.Ini terjadi adalah kerana kehadiran AZNIL HAJI NAWAWI ke kolej kami.Felo  memerintahkan supaya tiada siapa pun dibenarkan keluar.Kami diminta pergi mendengar Aznil merepak entah ape-ape.haha Padahal khemah xpenuh pn.buat pagi pagi Ahad? luar dari kemampuan manusia biasa untuk hadir kan? haha. Kami-kami yg terperangkap tadi memang x lah nak pergi kan.Lebih lepak tepi longkang dari dengar Aznil.GERAM ! Tiba-tiba tahap kesabaran kawan-kawan yg diluar (yg amek kereta) dah sampai ke puncak angkasa.Tindakan drastik diambil, memandangkan jam telah menunjukkan pkl10.30.Kelima-lima kereta yg dijadualkan menyertai expidisi ke ULU YAM untuk mengangkut kire-kire 30 budak 1DDB/14 masuk kedalam dengan selumber wawa nyer sambil buat muke poyo depan guard yg terpakse mendiamkan diri sebab takut kene langgar.haha Kami pn berjaya keluar dari situ dalam pkl 11 kot.haha
 

Baru lepas keluar.


Setelah lebih kurang 2jam perjalanan yg sepatutnya sejam je (sesat) kami tiba ke destinasi idaman.Terime kasih kepada Putera sebagai pencari port untuk kami semua.Port yg menarik seperti tasik buat putera puteri berendam untuk kami.amikk !

Bantu.

Barang-barang yg banyak kami pikul bersama tanpa menimbulkan banyak alasan.Berat sama dipikul ringan sama dijinjing.Cube tengok Mahathir, beliau cube mengekal gaya posing yg unik lagi versetail dalam setiap snap.Gaya seorang bekas pemimpin negara yg berjaya disitu.haha

Masak-memasak.
Lepas dah jumpe port ape lagi, nyalakan api siapkan bara.Jam pn dah menunjukkan pkl1.Perut pn dah bagi simbol2 yg memberansangkan dengan alunan melodi indah yg terkadang boleh didengari org org sebelah.Skuad dapur pn mulelah brtungkus-lumus memanggang ape yg ade untuk santapan kami semua.Zul paling ketara disini, beliau risau ayam2 tersebut jatuh ketangan org yg xsepatutnya lantas beliau mengambil keputusan untuk menjaga dengan penuh kasih sayang kesemua ayam2 tersebut.haha Tapi lebih menghairankan mulut Zul didapati sentiasa mengunyah dengan penuh perasaan tanpa memikirkan perasaan org disekeliling beliau.Ape2 pn ribuan tahniah dan terimekasih diucapkan kepada beliau kerana berjaya mengawal keadaan yg tegang menjadi tenang, setenang air di kolam.haha

Berendam.

 Perut dah isi, hati dah senang kepala dah bes, ape lagi, mandi lah pulak.Disebabkan ramai yg dah lupe macam mane nak berenang termasuk diriku ini, kami memilih untuk mandi di bahagian yg kurang dalam lebih kurang macam kolam kanak2 lah.haha Air yg sejuk sekalisekale mengigit ke tulang temulang kami.

Wanita :)
Kaum hawa juge tidak lepas dari menyertai expidisi ini.Walaupun hanya 4org je yg berjaya diselamatkan mereka tetap memberikan 100% komitmen kepada pihak penganjur.haha


Macam ni lah rupenye bile kite oder Nazwan masak kicap.haha cukup rase lah.Tidak lupe juge bile Imran ngn Mizie borak pasal gitar sedangkan kedue-duenye bute gitar.Imran pn hanya sekadar reti main lagu happy birthday dimana semua org mesti reti main sebab boleh mainkan untuk awek bile birthday  diorang.haha (rekaan semata-mata).

Terimekasehdaunkeladi kepada yg sudi bace ceritera kali ini.Sekian, amik kau! :)

WTF Bro !