Monday, January 30, 2012

Janji Tahi.

Berkait rapat dengan tajuk entry sememang aku nak cerita perihal janji. Ade sejenis manusia (termasuk aku kadang kala) kalau berjanji memang tak nak kalah. Apa yang tak boleh di bolehkan saja. Makan tahi kering pun boleh. Mungkin berniat nak jaga hati. Akhir sekali habuk pun tak ada.


Tapi persetan dengan jaga hati kalau tak sampai sehari kau dah khianat janji tahi kau. Kau jangan ingat aku tak tahu. Mendadak aku jadi radang. Aku berang dalam diam. Buat-buat telan tapi aku tak hadam. Buat aku tak ubah macam pariah-pariah yang senang kau auta kan dengan janji tahi kau. Celaka. Aku tak pandai tunjukkan baran dengan kau. Tapi suara dalaman aku dah menjerit nak maki hamun kau.

Penjanji tahi.
Si penjanji tahi, aku nak tanya, mana kau letak nilai persahabatan kau sial? Celah mana? Atau kau memang tak pernah belajar nilai tu? Babi.


Janji dah termetrai walau aku tahu kau memang penjanji tahi berdasarkan rekod lampau. Janji gentle khabar kau seghairahnya kali ni. Aku bagi peluang. Tapi kau kena ingat dah ratusan kali aku bagi peluang dekat kau. Tapi tahi jugak. Cerita kau tak pernah nak betul. Fantasi. Aku rasa masalah kau, kau yang tak pernah bagi peluang dekat diri kau nak berubah. Semangat kau hangat-hangat tahi ayam. Pemalas macam babi.


Aku tetap terikat dengan janji. Aku cakap aku buat. Kau lagi pentingkan benda alah setan tu dari kawan kan ? Aku terima saja. Kau yakin boleh terbang sampai sorga dengan benda alah setan tu, kau teruskan. Kau perhambakanlah diri kau dekat benda alah setan tu. Tapi jangan harap aku nak jumpe kau. Jijik. Meluat. Pathetic sungguh hidup kau. Sampai ada orang awam sangka aku bawak budak OKU jalan-jalan. Sadis. Kepala hotak kau lah. Orang pandang sinis dekat kau, kau tahu tak sial ? Bodoh.


Aku harap si penjanji tahi ni baca.

No comments:

Post a Comment